tiistai 13. lokakuuta 2020

Itsenäiset ja vahvat naiset jälleen poru kurkussa

Sanna Marin teki ns. itsenäiset ja vahvat naiset, eli kekkuloitsi takki auki ja tissit vilahtaen. Tästä seurannutta kohua paettiin naisvihakortin piiloon. Naisviha on koodisana, uusi "soo soo" heille, jotka erehtyvät rikkomaan feminististä hegemoniaa, ja arvostelemaan naista jostakin asiasta. Mutta tällaisen ei pitäisi toimia enää ylemmillä vastuuasteilla. Voimaantuminen taas on koodisana sille, että mikä tahansa naisen päähän pälkähtääkin, ja tuntuu sillä hetkellä kuningasidealta, on aina voimaannuttavaa. "Sanna voimaantui, ja naisvihaajat eivät olleet samaa mieltä t: Virallisen Totuuden narratiivi.

Mitä tapahtui sitten oikeasti? Tämä naisvihaksi naamioitu kritiikki siis oli alunperin naisen twiittaama huomio siitä, miten tuollainen on epäammattimaista Marinin asemassa olevalle - hauska miten totuus ja mielikuva onkin sitten niin kaksi eri asiaa, eikö?

Tästä pääsemme toiseen feministiin, joka otti itseensä heille tuttuun tapaan. 

Laulaja Evelina, 25, saa osakseen tytöttelyä – pahimmat kommentit ovat tulleet mieskollegoilta

Internetissä levisi viime viikolla kuvamanipulaatio, jossa joukko hallituksen naisministereitä oli laitettu näyttämään lapsilta.

Evelinan mielestä kuvamanipulaatio on hyvä esimerkki voimakkaan naisen pelosta. Suomessakin on totuttu, että vallassa ovat miehet. Kun valtaan tulevat naiset, heidät koitetaan hiljentää.

Millä helvetin määritelmällä nämä ovat voimakkaita naisia, jos niillä menee tunteisiin tytöttely tai viaton, joskin osuva (naislapsihallitus) kuvamanipulaatio?

Evelinaa, 25, kuvaillaan usein sanoilla itsevarma ja jopa hankala. Nämä adjektiivit liitetään usein naisiin, jotka ovat määrätietoisia. Se sopii Evelinalle, mutta määrittelyt menevät hänen mielestään oudoiksi, jos hänen piirteisiinsä lisätään pelottavuus.

Samalla tässä todistetaan se Fundamentin pointti, että itsenäinen ja vahva nainen on vain kiertoilmaus narsistiselle kusipäisyydelle, jonka ympärilläl kaikki joutvat kävelemään munankuorilla, sillä tämän naislapsen sosiaaliset taidot ovat samalla tasolla kuin hänen luonteensa noin ylipäänsä. Post-feministisessä yhteiskunnassa se on kuitenkin hyve. 

Se taas että kyseessä olisi pelko, on feministinen voimafantasia - heistä ei vain tykätä. 

Evelina kertoo esimerkin eräästä miesteknikosta, joka katsoi asiakseen tulla ennen keikkaa kertomaan hänelle, miten vyömikki toimii.

Toinen Fundamentin oppi on, että miesselitys on vain termi, jolla pyritään vaientamaan naisia pätevämpiä miehiä, silloin kun naisen hauras ego ottaa kolhua, vain koska hän joutuu huomaan oman kompentenssinsa rajat. Naisen pitäisi saada kohmoilla kuin mielipuoli, sillä pitäisihän sen nyt jokaisen tietää, että jos nainen joutuu tutustumaan syyn ja seurauksen konseptiin, se on aina patriarkaatin salajuonen ja rakenteiden syytä.  

Mutta jos etsitään Evelinaan imagon jakanutta naisartistia, niin se on silloin Mona Carita, jonka tausta oli suhteellisen sama, mutta hän ei myynyt itseään rappioarvojen viihteelliseksi broileriksi - sillä kuten tiedämme, mitä enemmän naisilla tulee ikää ja mitä enemmän ura menee alas, sen enemmän heistä tulee feminismin papittaria. 

– Ikuinen peikko siitä, että levy-yhtiö rakentelee imagoa on älyttömästi liioiteltu. Sellaista en nähnyt, mutta totta kai suunniteltiin, ettei tehdä jotain mikä ei olisi synkassa musiikin kanssa, Lindström sanoo.

– Seksi on muhun aina liitetty, mutta seksikkäänä oleminen ei ole mulle pääasia. Tietysti on kiva, jos taidot ja kyvyt tunnustetaan ja pidetään lisäksi hyvin muodostuneena, Mona Carita itse aprikoi Iltalehdessä 1984.

Mediassa ja muusikkopiireissä oli helppo pilkata pääasiassa käännösdiskoa laulavaa nuorta, seksikästä ja kaunista naista. Rockradion kuuntelijakilpailussa pilkattiin säälimättä Mona Caritan suomenkielistä versiota Kim Wilden Kids In America - hitistä. Television levyraadissakin kuultiin väheksyntää. Mediassa häntä toisinaan tytöteltiin, kyseenalaistettiin ja vähäteltiin tavalla, joka ei nykyisin tulisi kuulonkaan.

– Se oli maan tapa, joka vaati artistitulokkaalta hyvää tasapainoa ja itseluottamusta. Caritalla oli kestämistä ja se oli hänelle tiukka paikka. Harmitti hänen puolestaan, mutta yritin psyykata häntä. Hän oli kuitenkin fiksu tyttö ja selvisi ymmärtääkseni ilman vaurioita.

Naimisiin 19-vuotiaana

Vaikka Mona Carita keräsi ihailua myös näyttävällä ulkonäöllään, ei hänestä noussut kohuotsikoita tai suhdespekulaatioita. Nuori artisti nimittäin tiettävästi seurusteli uransa alkuvaiheesta lähtien tiiviisti tulevan aviomiehensä kanssa.

– Tiedossani ei ole, että olisi ollut mitään ammattipiireihin liittyviä suhdejuttuja, Lindströmkin sanoo.

Mona Carita oli visusti varattu nainen. 

Nyt, allekirjoittanut ei väitä että Mona Carita olisi ollut täydellinen, mutta hauras feminiinisyys ei häntä ainakaan haitannut. Tytöttelystä ei tullut itkua. Esineellistämisestä ei tullut itkua. Kun oli aika vaihtaa vaihdetta, hän vaihtoi sitä. Taustalla nainen joka oli uskollinen miehelleen, ja kohuista vapaa. Hänen saattoi ajatella kokeneen nykymittakaavassa oikeita haasteita, mutta hän ei silti järjestänyt lehdistötilaisuutta. 

Summa summarum

Elänme aikana jolloin (globalistinen) rappioarvojen takapiru etsii innokkaasti itselleen renkejä ja piikoja. Massakontrolli toimii niin viihteessä, mediassa kuin politiikassakin. Mutta käytön jälkeen nämä jäävät unoholaan, kuin "kesähitti joka painuu syksyllä lokaan" - takapirun nielaisemien seuraava aste on olla takapirun paska. 

Näitä kahta sankaritarta myöskin yhdistää se, että he ovat broilereita. Toinen laulukisan kautta levy-yhtiön leipiin siirtynyt, minkä seurauksena hänelle tehtiin biisit joita laulaa. Toinen kaupankassa, joka esiintyy puolueen sätkyakkana, toistelemassa puolueen takapirujen fraaseja. Molemmat edustavat trendikästä ja arkkityyppistä itsenäistä ja vahvaa naista, post-feministisen yhteiskunnan tavoitetta - ja koska feminismi on aina valheelle rakennettua, on sen ideana ettei totuudella vaan ainoastaan imagolla on väliä, siksi illuusio riittää. Soraäänet vaiennetaan ja poliittisten aktivistien kaappaama media totta kai tsemppaa. 

Mutta hyvänä puolena tässä sekoilussa on se, että naisvihakortti menettää jokaisella turhalla käyttökerrallaan osan tehostaan. 

Ei kommentteja: