Afrikkaa larpannut hollanti, samoin tehnyt Ruotsi ja homoseksuaalisella lastenlaululla kisoihin osallistunut Saksa (ei kansan vaan globokomission valitsema) kaikki jäivät hännille.
Myös Malta oli täysin kliniinen ruotsalaisen hittitehtaan valmiste, jossa ruotsalaiset tanssijat ja maltalainen voimaantunut pulska taistelufeministi uhoamassa - putosi alemmaksi, heti kun kansa oli puhunut.
Samalla kunnon musiikki kukoisti - eli allekirjoittaneen suosikit: Suomi, Ukraina ja Italia.
Tämä teki lopputuloksesta raskaan musiikin voiton.
Myöskin hyvesignaloinnilla laskelmoideinnen tahojen mahalasku oli lupaava seikka, sillä tämä osoittaa miten väsyneitä ihmiset ovat tähän suvakkipaskaan ja kisojen politisoitumiseen nyt kun massoja ei tämä hyvesignalointi enää jaksanut kiinnostaa.
Suvakkismi on taiteen tuho, sillä se perustuu yksinomaan sille, että jokin on hyvää jos siinä on oikea arvopohja - itse esitystavalla tai lopputuloksella ei ole merkitystä, kyseessähän on politiikka.
Tämä on vasemmistolainen versio oikeiston musiikkiteollisuuden: se on hyvää, joka myy.
Totta, se voi joskus olla laadun tae, mutta ei aikana, kun näitä tähtiä tehdään massakontrollin avustuksella, jolloin esim. levy-yhtiöt antavat radioille soittolistat, joita sitten toistetaan ja annetaan kansan valitat toinen toistaan karmeammista vaihtoehdoista sen mielestään parhaimman (onhan oikeisto ja vasemmistokin väärä dilemma, jossa annetaan kaksi huonoa vaihtoehtoa joista valita).
Tätähän on testattu ihan tietoisestikin:
Radio Cityn musiikkipäällikkö Axa Sorjanen halusi, että ”Bussipysäkillä”-kappale soisi kanavalla niin usein, että siitä tulisi hitti. Näin tulisi todistettua, että mistä tahansa laulusta on mahdollista tehdä suosittu soittamalla sitä tarpeeksi radiossa. Tämän jälkeen kappaletta soitettiin kanavalla vähintään kerran kahdessa tunnissa. Single loppui Helsingin levykaupoista, ja levy-yhtiö lähetti niitä lisää Turusta taksin takapenkillä (Lähde Wikipedia)
Mutta aivopesulla on se huono puoli, ettei se pysy voimassa, jos sitä ei jatketa.
Mutta on pakko kyllä ihmetellä englannin pohjia - voisiko tosiaankin olla, että brexit aiheutti tämän? biisi toki oli harmiton, mutta ei musikaalisesti keskivertobiisiä huonompi, vaan silti tämä kohtalo?
Oli miten oli, on tämä totta kai hienoa, että degeneraatiollinen viidakkkomusiikki siirtyy pois pitämästä listojenkin paikkoja, kun kunnon musiikki alkaa taas tekemään nousuaan. Muijat mirraa ja kansa fanittaa. Tässä on myöskin mukava "mitä minä sanoin elementti", sillä onhan allekirjoittanut sanonut jo vuosia, että kannattaisi vaan mennä niihin kisoihin sillä omalla vahvuudellaan, eli raskaammalla musiikilla - vaan ei, Suomi joko lähtee muiden maiden kanssa hyvesignalointiin tai pistää sinne jonkun Esko Rahkosen bändistä soolouralle lähteneen hanuristin. Ei kuulkaa toimi sellainen, vaan suoritus menee pommiin (pun intended)!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti