perjantai 26. syyskuuta 2014

Kevennys: Nainen - Suomi - Sanakirja

Mikä monelle on jo selvinnyt, on se miten naisella on täysin oma puheenpartensa, joka voi ulkoisesti samoista sanoista ja lauserakenteista huolimatta erota paljonkin merkityksiltään ihmisten kielestä.

Esim. "Sä oot katkera" sanotaan silloin, kun nainen itse on katkera siitä, että mies on väittelyssä tai riitelyssä osunut ja upottanut. Samoin vielä suositumpi, keittiö- ja pop-psykologinen höttötermi, "itsetunto" toimii yleensä naisten maailmassa kaiken mittarina, ja tästä nousee myös varsin usein ns. buzz wordiksi naisen kanssa asioidessa. Tämä yleensä merkitsee sitä, että vässyköillä jotka hyppäävät naisen pillin mukaan, tekevät ja kestävät kaiken naurettavan paskan mitä nainen heille syytää, on tällöin "hyvä itsetunto". Sitä vastoin jos miehellä on oma tahto tai hän vieläpä osoittaa mieltään naisen mielivaltaa vastaan, on tällöin miehellä "huono itsetunto". Kyse on kontrollista, tai taikasanasta jota hyvin koulutettu puudeli mies tottelee häntä heiluen.

Otetaan esimerkiksi tilanne jossa nainen on heittänyt miestä läjällä paskaa naamaan.

Mitä sanoo hyvällä itsetunnolla varustettu mies?

"Ai että kulti! Onpa upeaa!!!"

Kun taas ns.huonolla itsetunnolla varustettu sanoo yleensä jotain täysin päinvastaista.

"Olla mies" taas tarkoittaa yleensä kahta asiaa: yksilön kohdalla se on sama kuin olla juuri sellainen mies minkä nainen haluaa (salaisissa unelmissaan, eli jotta voisit täyttää sen paikan, sinun tulee osata lukea ajatuksia tai "aistia fiboja"), tai yleisesti, hyvin koulutettu mies joka on sitten käyttövalmis hänet valitsevalle naiselle.

Vaan, seuraava erittäin hauska (siksi koska se tapaa olla totta - karrikoiden nyt ainakin) lista löytyi netistä, ja se  koskee pääasiassa pariutumista ja sen "jännää ja kipinöivää" maailmaa. Mutta koska sen tekijää en tiedä, en voi antaa hänelle krediittejä asiasta, paitsi että jos luet tätä, niin pitää antaa pointsit, koska tämä sai kyllä hytkymään naurusta ja nyökyttelystä allekirjoittaneen(kin).

Olen ottanut hieman vapauksia lyhentää listaa, ja eräänlaisena bonuksena myös sarjaan kuuluva "treffi-ilmoitustulkki".

Nainen-Suomi-sanakirja

Haluan kiltin ja kunnollisen miehen = Ei voisi nössöt vähempää kiinnostaa.
Teen usein aloitteita = Olen katsellut mielenkiintoisen näköistä miestä hämärässä 20 metrin päästä selkäpuolelta.
Olen itsenäinen omillani toimeentuleva nainen = Verovaroin tuettu yhteiskuntaa haittaava hallintovirkailija. Varma omasta tärkeydestään.
Kaikki miehet ovat sikoja! = Nainen on pettynyt siihen narsisti-psykopaattiinsa ja syyttää siitä kaikkia muita miehiä.
Olen feministi = Vihaan kaikkia miehiä! Siskot rintamaan ja pippelit poikki!
Olen kehittynyt ihmisenä ja naisena = Hetken tuntui epävarmalta, mutta sitten löysin uudet ihanat kengät!
Olen juoksuni juossut = Paljon jännämiehiä ja jyystärikarjuja tavattu.
Naisvihaa! = Joku mies ei pitänyt muodokkaista naisista ja sanoi sen ääneen.
Kyllä sinulle joku löytyy = No sinä et nyt kelpaa minulle, etsi joku muu.
Olen juoksuni juossut = Tylsempikin mies kelpaa, kunhan on sillä on rahaa ja talo ja se hyväksyy lapseni omikseen.
Ei ollut kemiaa = Mies ei ollut ektrovertti juristi-bodari tai narsisti-psykopaatti.
Olen pyrkinyt kehittämään itseäni = Nainen harrastaa hörhöilyä tai muuten muodikkaita lajeja.
Arvostan akateemisuutta = Nainen on täysin kuutamolla ja hakee yhteyttä auringonpilkkujen määrän ja kinkkuvoileivän muodon välillä.
Olen muodokas = Vähintään 50 kg ylipainoa.
Olet todella ihana mies = Älä kuvittelekaan!
Olen ollut nuorena typerä = YH ja neljä lasta ainakin kuuden miehen kanssa.
Olen itsenäinen omillani toimeentuleva nainen = Minun rahani ovat minun. Sinun rahasi ovat yhteiset.
Naisvihaa! = Mies sanoi jotain, mikä ei ole naisesta mukavaa. Naisvihan ilmaukset kielletään direktiivillä.
Olen juoksuni juossut = Minulla ei ole enää rahaa käydä yökerhossa, siksi dokaankin nykyisin kotonani.
En löydä tasoistani miestä = Minulle kuuluu se juristi-bodari vaikka olenkin narkomaani, muodokas ja mielenterveysongelmainen. KUUUULUUUU!!!
Olen ollut nuorena typerä = Kulutusluottoja on enää 75 000 eur, omaisuutta tai työpaikkaa ei ole.
Ei ollut kipinää = Nössö ja mitään sanomaton kunnon mies.
Olet tyylikäs herrasmies = Et voisi parisuhteen kannalta vähempää kiinnostaa, kiva kauluspaita kumminkin.
Ihana! = Naisen tunnesykkyrämykkyrä on sillä hetkellä ihana-tilassa.
Olen itsenäinen omillani toimeentuleva nainen = Minulla on työpaikka Siwan kassalla.
Olen koiraihminen = Koira on tärkein. Koira. Koira. Koira. Ero seuraa puolen vuoden sisään.
Kukaan ei koskaan tee aloitetta = Ne 20 miestä jotka eilen lähestyivät eivät aiheuttaneet kipinöitä.
Olet ällöttävä! = Olet naisesta ällöttävä, kyseessä on ei-toivottu todellinen tai kuviteltu seksuaalisuuden osoitus.
Olen feministi = Näin kuuluu sanoa.
Olen akateeminen nainen = Maisterin tutkinto juku-juku-opista ja blaablaasta. Väitöskirja tekeillä viimeiset 11 vuotta.
Olen ollut nuorena typerä = Minua nolottaa vieläkin se, että oksensin vuonna 2007 ravintolan vessassa.
Kukaan ei koskaan tee aloitetta = Kukaan ei koskaan tee aloitetta.
Olen älykäs = Jankkaa sukupuolen sosiaalisesta konstruktiosta.
Olet ihana mies = Tietokoneeni on rikki, renkaat pitäisi vaihtaa ja taulu ripustaa. Äläkä sitten kuvittele mitään.


Ei kommentteja: