tiistai 18. kesäkuuta 2013

Lapsiesi Vitutus ja Gaussin Käyrä Otsassa

Tämä seuraava teksti ei ole suotta saanut valtavaa positiivista ryöpytystä osakseen.

Lastasi saattaa vituttaa


Se oli tavattoman miellyttävää lukea, mutta toisaalta siinä oli omat tuskaiset antinostalgiset tuntemuksensa.

Lisäisin tuohon tekstiin ne seikat mitkä ottivat otsalaudoitukseeni. Ne olivat päiväkodissa tuo päiväunipakko (edes aikuisiällä en meinaa saada niitä nukuttua, viimeksi kun yritin, pyörin koiranunta 1,5 tuntia sängyssä kunnes luovutin - ei mitään uutta auringon alla). Peruskoulussa puolestaan jatkui muut pakot asioissa joissa ei pitäisi olla kyse pakoista, esim. ruokailu. Piti syödä lautanen tyhjäksi, maistui tai ei, ja ruokaa annettiin ala-asteelaiselle pellavapäälle niin paljon kun keittäjästä oli tarpeen. Tämän johdosta en pystynyt syömään edes ruokia joista pidin sillä olin niin kauhuissani aina kun ruokailu alkoi. Tämä menee hyvin yksiin sen kanssa, miten meidän suvaitsevaitset ja hyväntekijät tietävät meitä paremmin sen, mikä on meille parhaaksi. Mutta minkäs teet, pakkopulla ei mene alas edes runnomalla.

Tietysti on sanottava että en usko suinkaan määrääni enempää vapaisiin järjestelmiin. Kyllä hierarkioilla ja asiantuntijoiillakin on paikkansa - ja nimenomaan paikkansa, suutarit pysyköön lesteissään.

Vaikka tuo teksti kertoi päivähoitopaikasta, otan oikeudekseni mennä hieman pidemälle yhteiskuntakritiikissäni.  Se, on seuraava askel tarhasta, esi-koulusta yms.

Massakontrolli alkaa jo koulusta, sillä se saa oppilaat kilpailemaan keskenään ja vertaamaan itseään toisiinsa. Tämä on diabolinen suunnitelma, sillä näin he eivät koskaan ole tarpeeksi jos he eivät voi "ostaa" sitä olemalla parempia kuin joku muu. Tämä on samalla narsistisen yhteiskunnan modus operandi: patologinen narsisti ei koe olevansa voittaja jos toinen ei ole hävinnyt. Ratkaisuna on terve yksilökeskeisyys, jossa menestys on sitä että ollaan tänään parempia kuin oltiin eilen - verrattuna omaan itseensä!

Sidosaineena on tasapäistäminen. Eräs syy miksei koululaitos panosta paremmin
esim. erilaisiin oppimis-strategioihin, on jo siinä, että esim. Gaussin käyrän kannalta
on tärkeää että tulee mahdollisimman paljon tulosta 7-8, samalla kun suurin pinko tietysti
toimii esimerkkinä muille.  Onkin huomattu miten kyseinen massakontrollointi-indikaattori opettaa kilpailumentaliteetin lisäksi myös jotain muuta oppilaille - ihan kuten tekstissä luki: Gaussin käyrä ajaa taktikointiin yo-kirjoituksissa. Mutta toisaalta, eikö juuri tuollainen vieraannuttava pelailu jatku yhteiskunnassa, ja siihen opita jo koulussa?

Jos ei ole sattumaa, että kilpailuyhteiskunta ja sen informaatiobulimian laitos opettavat kilpailuun ja kollektiiviseen narsismiin, niin tuskin on myöskään sattumaa että koulu- ynnä muut kiusaajat nousevat moisen dysfunktionaalisen yhteiskunnan esimiesasemiin - aiheuttaen omalla narsistisella molopäisyydellään miljoonien tappiot "sillä kyllä minä tiedän, minulla on valtaa"-asenne, yhdistettynä siihen faktaan että huonojen esimiesten alaiset ovat huomattavasti useammin sairaslomilla, ovat jotain mikä ei toimi muuta kuin heidän omissa kuvitelmissaan.

Tässä syy koulukiusaamiseen

Eikä asiaan ole myöskään parannusta tiedossa, sillä jos koulujärjestelmästä päättävät keski-ikäiset feministinaiset logiikalla: "Kun parannamme vain tyttöjen oppimiskokemusta, se on hyväksi myös pojille", samalla kun siinä sivussa on esim. tunnettuna ilmiönä naisten kiihottuminen vallasta, jopa sen väärinkäyttäjistä, mikä tietysti osaltaan pitää tämän jatkumon käynnissä monistamalla lisää tuota "luonnevikaista mottipääainesta" - ainakin niin kauan kun yhteiskunnan perse sitä kestää, elleivät sitten naiset päätä ryhdistäytyä ja tulla yhteiskuntatietoisemmiksi.

Tuosta tulikin mieleen, miten jokunen viikko sitten tulin kuulleeksi yöelämässä, kun eräskin valkolakkinen neiti näpsä päti kahdelle ikäiselleen jäppiselle. Kuulin vasta keskustelun loppua, ja kun näksättäjä oli lähtenyt pois, oli minun pakko kysyä mistä oli kyse. Toinen sanoi mm: "Ihan kuin se olisi pitänyt itseään meitä parempana", ja kun he kertoivat lisää mistä oli kyse, kehuin heidän rohkeaa ja miehekästä vastarintaa, sitä että he eivät nielleet heille asetettu lautasellista höyryävää ja tuoretta hevonpaskaa, joka tässä tapauksessa oli sitä että tuo "nuori hanhiemo" oli puhunut alentuvaisesti heille ja arvostellut heitä (mikä saa naiset olettamaan että heillä on tämä oikeus?). Syytettyjen penkille joutuneet olivat ammattiin valmistautuneita nuoria miehiä, joten sanoinkin että siinä missä tuo teitä ja teidän vaatetusta arvostellut "elitisti" juuri valmistui Siwan kassalle, teillä on sentään ammatti, ja todennäköisesti teidän ansaitsemista verovaroista pääsee kyseinen naispuolinen lahja yhteiskunnalle valmistumaan joko ikuiseksi opiskelijaksi, tai akateemiseksi työttömäksi (puhettani sivummalla kuunnelleet kaksi naista - naisten puolustukseksi - nauroivat ja hymyilivät, aivan kuten nuoret miehet joille asiasta kerroin - samalla huomasin heidän kasvoillaan "ahaa"-elämyksen, joten ehkä onnistuin murskaamaan ne kahleet joihin heidät oltiin aivopesty?). Miehet joiden määrä on vähenemään korkeamman tason koulutuksissa, tulevaisuudessa silti maksavat yhä enemmän naisten osallistumisen yhteiskuntaan, joko se on virtuaalikikkelin kasvatuksen sponsorointi - tuo hoito juilivaan peniskateuteen - mikä tapahtuu mainitsemallani naisten suorittamana akateemisena risteilynä, ja sitä myöten saatuna statuksena ja tittelinä (parhaimmassa tapauksessa myös urana), tai sitten se on niiden naisten palkkojen maksaminen jotka ovat töissä valtion aloilla jotka eivät tuota mitään (näitä on esim. hoiva-alat, joita kannatan, sillä Täydellinen Järjestelmä ehdottomasti kannattaa hyvinvointiyhteiskuntaa, MUTTA se ei saa tarkoittaa hyvinvointia vain toiselle sukupuolelle).

Summa summarum:

Schopenhauer tiesi mistä puhui, kun kertoi "heistä jotka ovat kouluttaneet itsensä tyhmiksi".

Me tiedämme, että tämä opetusjärjestelmä ei perustu juurikaan muulle kuin keskiarvoille, tasapäistämiselle ja hauki on kala-informaatiobulimialle, jonka logiikalla myös papukaija on fiksu, sillä se osaa toistaa ulkoaoppimiaan kaavoja.

Todellisuudessa jos luovuuden, rakkauden ja viisauden opetus jos puuttuu, tulee näistä "maailman viisaista" demiurgeja, täysin ulalla olevia, hirviömäisiä luojia, jotka luovat paskan maailman ymmärtämättä mistä ovat tulleet, ja mikä on heidän yläpuolellaan ja ympärillään.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti