Mistä siis on kyse?
Kyseessä on jo aiemminkin Fundamentissakin käsitelty, vapaan internetin ja sananvapauden tappajanakin tunnettu tekijänoikeusdirektiivi (lue: internetin ennakkosensuuri ja meemintappo -direktiivi), joka nyt siis on mennyt läpi.
Loppu meemeille? - EU-parlamentti päätti kiistellystä tekijänoikeusdirektiivistä
Koska edellisellä kerralla kyseinen läpyskä käsiteltiin paremmin, niin sitä ei ole tässä yhteydessä enää syytä tässä erikseen kerrata (lue alkuperäinen esittely ja kirjoitus täältä), mutta jokusen sanan tästä voi silti vielä sanoa.
Ensinäkin, näin kolmannen tien näkökulmasta, näemme jälleen kuinka turha lopultakin oikeisto- ja vasemmisto-jako alkaa olla, sillä nämä hyväkkäät puukottavat vuoronperään kansaa selkään, jo ihan kansainväliselläkin tasolla. Tällä kertaa se oli EU:n oikeistoblokki, joka tätä alunperin halusi, ja yllättäen vasemmalta vastustettiin.
Vaan, siihenkin saimme muutoksen, etenkin Suomen kohdalla, kun mielensä muuttivat yhä useampi vasemmiston ja oikeiston edustaja; näin toteutuu Fundamentin ennuste, että eliitti löytää kyllä kolmannen tiensä (halusi kansa löytää omansa tai ei).
Tässä puolesta ja vastaan -äänestäneet ryhmittymät, kuin myös edustajat (sekä takinkääntäjät):
Lista ei nyt sinänsä yllätä, globalistipetturit äänestävät, kuten globalistipetturien kuuluukin äänestää. Mitä nyt pari takinkääntöä tapahtui matkanvarrella. Kukin on lopulta aina uskollinen omalle mestarilleen.
Jo aiemmassa tekstissä oli mainittu tämän direktiivin erinäisistä seurauksista, mutta otetaanpa vielä yksi opettavainen anekdootti, mikä myös liittyy tähän uudistukseen ja sen "hyötyihin". Nimittäin, eräs seikka mikä hämmästytti allekirjoittanutta, oli se, miten innoissaan esimerkiksi luovien alojen, ja etenkin musiikkituottajien edustajistossa oltiin tästä. Heille epäilemättä oltiin lobattu tämä läpi, ja hehän nielivät syötin koukkuineen. Allekirjoittanut ei ihan tätä osta. Näet, musiikki on tätä nykyä sellainen kapitalismin huipentuma, että siinä on vain miljonäärejä, ja loput ovat tulotasoltaan luokkaa katusoittajat (jos nyt keskivertobändien "saat bensartahat, pari kalijaa ja lihapiirakan mikrotettuna" - keikkapalkkiot joku laskee glamour-elämän takaaviksi tuloiksi, niin siitä vaan).
Miksi näin?
Koska musikkiteollisuus ja internet.
Musiikkilla voi tehdä kyllä rahaa, jos olet musiikkiteollisuuden edustaja. Näet, homma menee kapitalismin ja massakontrollin ohjeita noudattaen: levy-yhtiöt tekevät kyllin muokattavasta yksilöstä menestysartistinsa, tehden samalle tälle biisit ja antaen imagon, ja mikä tärkein: paikan roskaradioiden soittolistoilla, ja mainoksissa, jolloin lammaskansa oppii tykkäämään siitä, mistä sen käsketään tykätä (aikoinaanhan tästä aiheesta tehtiin ns.Janos Valmunen kokeilu, siinä testattiin miten voimasoitto saa ihmset fanittamaan biisistä - kyseinen testi osoitti, että niin siinä totta kai kävi). Tätä asiantilaa tämä uudistus ei muuta mitenkään.
Entä miten käy pienten ja keskisuurten bändien?
No, jos internet on ollut siunaus tähän mennessä, sillä jokainen on saanut digitaalisesti tuotoksensa jakoon, ja kirous ihan samasta syystä, sillä suuresta massasta hyvän hakeminen on kuin se kuuluisa neulan haku heinäsuovasta, niin tämä ei ainakaan paranna sitä asetelmaa; jos jo nyt on vaikea saada hittinsä kuuluville, niin on suorastaan mahdotonta nimettömän orkesterin odottaa, että kukaan on valmis maksamaan täysin nimettömän esittäjän, täysin tuntemattoman kappaleen kuulemisesta. (Puhumattakaan siitä, uskaltaako kukaan enää jakaa ylipäänsä mitään, oli se sitten meemejä, mususiikkia tai uutisia) Päinvastoin, se jää kuulematta.
Tästä pääsemmekin siihen opettavaiseen anekdoottiin. Nimittäin, allekirjoittaneen bändi hyväksyi suosiolla tosiasiat, ja pisti koko tuiotantonsa ilmaisjakoon, alusta alken. Tästä oli pelkästään hyötyä, sillä tämän ansiosta eräskin sinkku pääsi soimaan alan musiikkityyliä edustavan kansainvälisen radion soittolistalle, jossa muut olivat eivät vain signattuja, eli levy-yhtiöiden listoilla, vaan myös isoja nimiä. Tämän seurauksena oli kyseisen radion keskustelupalstalla käyty lisäksi keskustelu allekirjoittaneen bändistöä, ja siitä miten tällainen löytö on voinut mennä ohitse, ja miten tämä on ylipäänsä edes löydetty. Mikä oli vastaus? Radion vetäjä/soittolistan koostaja sanoi, että hän surffaa pitkin internettiä ja joskus onnistuu tekemään tälllaisia löytöjä, bongailessaan siellä bändejä ja biisejä. (Ai että kun siinä leijuttiin, ja kauan, allekirjoittaneen toimesta moisia lukiessa). Tämä onnenpotku olisi jäänyt kokematta, jos tätä pelleilyä olisi harrastettu silloin.
Itse asiassa, kiitos näiden tekijänoikeusjärjestöjen ja niiden bottien, allekirjoittaneen bändin ensimmäinen levy poistui netistä tästä syystöä. Kyllä, luit oikein, allekirjoittaneen itse kirjoittama ja tuottama albumillinen musiikia, ja allekirjoittaneen omilta sivuiltaan itsejakama äänikansio, poistettiin ilman allekirjoittaneen lupaa, vedoten allekirjoittaneen tekijänoikeussien suojeluun. Kiitos vain!
Summa summarum
Joten, mitä tästä voi sanoa?
Mitä tulee musiikkiin ja viihteeseen. Ei tämä tule ainakaan parantamaan pienten tai keskisuurten orkesterien asemaa millään tavalla. Suuret taas omaavat isot jakokanavat, ja käytännössä heidän kohdallaan kyseessä olisi vain se, että maksaako heidän taustafirmansa itse itselleen korvauksia, omien artistiensa musiikin käytöstä, sillä he omistavat niin nämä suurien nimien bändit, kuin niiden yleisimmät markkinointi- ja jakokanavat - tai ainakin heillä on kytkökset niihin tavalla tai toisella. Esim. Sinkun pitäisi tai ainakin kannattaisi olla ilmainen, sillä se on mitä tärkein PR-ja käyntikorttituote bändille, nyt sitä ei voi jakaa ilmaiseksi, sillä ei kukaan uskalla ottaa riskiä sen jälleenjakamisesta. Vaan, sehän tässä on tarkoituksenakin, rikastuttaa ksanvinvälistä kapitalistia, ja samalla pelata tietysti EU:n globalistisen eliitin pussiin.
Kaikki muusikot tosin eivät osta lobbarien/tietämättömien myyntipuheita:
Come on Europe, say no to upload filters and help artists continue to make and create. MEPs: please do the right thing and vote no to Article 13 #SaveYourInternet #FixCopyrighthttps://t.co/5zm2pEmdRB— Wyclef Jean (@wyclef) September 12, 2018
Entä poliittinen ja yhteiskunnallinen seuraus?
Muita funktioita tällä puolestaan on meemisodankäynnin lopettaminen, ja ei-toivotun informaation leviämisen estäminen. Sillä tämähän on käytännössä ainoastaan ennakkosensuurifiltteri, joka koskee koko EU:n aluetta. Askel kohti pahempaa orwellusta, ja esimerkki siitä, miten Virallinen Totuus (TM) suojelee ja levittää itseään.
(Vielä mitä tulee musiikkiin ja viihteeseen, on myös ne kaikki osana massakontrollia. Jo nyt esim. Tero Vaara ja Mamba ovat mustalla listalla, kiitos väärien mielipiteiden, samalla kun radio suoltaa teollista äänidegeneraatiota lammaskansalle.)
Meemit ja vapaa sana ovatkin kaikkein ongelmallisimpia eliitin kannalta, sillä se tarkoittaa sitä, että kansa pääsee yhdistämään ja analysoimaan keskenään, mitä heille yritetään syölttää. Alkaa nousta vastakulttuuri, ja alkaa tulla vääriä äänestystuloksia, ja "valeuutisointeja", sillä kaikki mikä ei ole Virallista Totuutta (TM) on tietenkin "valeuutisia". Nyt kukaan ei kohta uskalla jakaa tai sanoa mitään, kun he huomaavat olevansa puun ja kuoren välissä - toisaalla on vihapuhelait ja toisaalla nämä uudet internetin julkaisusäännöt.
Nyt on kyllä niin taas syöpäistä touhua että. Kun luin artikkelin tästä aiheesta sanoin kovaan ääneen silloin jotain painokelvotonta. Ketutus luonnollisesti nousi kun vielä aikovat rajoitussyöpää tuottaa lisää, EU:n perkeles.
VastaaPoistaJa mitä tulee ilmaiseen ja kyseenalaiseen jakoon, ilman sitä en olisi ostanut laillisia teitä jotain asioita, kuten musiikkia. Taitaa loppua sekin nyt sitten tähän paikkaan. Ellemme sitten kaikki vain tee niin että jaamme kaikkea ihan kiusallakin kaikesta huolimatta ja sivuutamme EU:n kiristyksen.