tiistai 26. toukokuuta 2020

Sokoksen miesvihasuklaa, vastuunkanto ja ongelman ratkaisu

Allekirjoittaneen viime viikkoinen twiitti otti ja lähti viraaliksi, eikä ihme, sillä niinkin suuren kaliiberin firma (S-ryhmän lippulaivatavaratalo) kuin Sokos jos pitää seuraavanlaista miesvihademonstraatiota ylpeästi myynnissä, ei sellaista ole yksiselitteisesti sietäminen:

Tällainen takaisku moisesta kannanotosta, tai ihan vain piittaamattomuudesta, oli kuitenkin selviö ja Sokos kantoi vastuunsa mukisematta alle vuorokaudessa:

Suvakit ja femakot käyttävät tätä taktiikkaa ruohonjuuritason massakontrollina, ja he jopa hyökkivät hyeenoiden tavoin täysin yksityistenkin ihmisten kimppuun yrittäen tuhota niiden elämän jotta heidän omat ahdistuksensa ja jälkeenjääneet maailmankuvat saataisi huomioitua.

Mutta tästä voi oppia sen, että yksilö voi kantaa vastuunsa ja puuttua näkemiinsä epäkohtiin - aivan kuten pahatkin ihmiset tekevät. Tässä sodassa passiivisuus ei aina auta. Jos kirkuva ja huomiota haluva lapsi vaikeneekin kotioloissa sillä, ettei sille anna huomiota, sinä et voi antaa sen kirkua ravintolassa tai 3 tunnin leffanäytöksessä, vaan sinun on vietävä se ulos.

Samalla tavalla tämä kyseinen miesvihasuklaa, sen salliminen myyntiin, oli suoranainen esimerkki siitä miten Sokos oli sisäistänyt Virallisen Totuuden(TM) - mikä on tässä tapauksessa feministinen, eli naisten ylivaltaa ja miesvihaa ylläpitävä. Mutta eipä ole enää. (Kapitalismi näet on huoraava järjestelmä, se tottelee sitä jolla on rahaa ja pyrkii olemaan siellä mihin raha menee.)

Tässä siis vihollisen aseita käytettiin heitä vastaan - ne eivät käyttäisi niitä, jos ne eivät tuottaisi jonkinlaista palkintoa heille.

Annahan sen marinoitua hetken.

Nyt, valloita takaisin se tila arjessa, jonka he ovat varastaneet itselleen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti