Subversion prosessissa pyritään mädättämään kansakunta tämän ydintä myöden, ja niin kansakunnan kuin myös sen yksilöiden ytimessä piilee hengellisyys; tämän täyteys tai sen täydellinen puute on se sävyttävä elementti joka näkyy kaikessa (on tietty syy, miksi esim. kristilliset kansat eroavat muslimikansoista, mutta miksi varsinainen rotu- tai kansa ei vaikuta niin paljoa kuin syvät kultuurilliset ominaisuudet).
Ne sekulaarit tahot jotka haluavat tämän mädättymisen - joko aivopesunsa tai vakaan aikomuksensa johdosta - ulottaa kansakunnan ytimeen, ovat niitä jotka haluavat myöskin abortoida tuon hengellisen ytimen koko kansakunnan ytimestä - tai, heikentää sitä, pervertoida sen tai korvata kokonaan sen jollain toisella.
Nyt, jos pohjoismaat hyvinvointivaltioina ovat esimerkkinä siitä hyvästä mitä uskonto voi tuoda (jo muinaiset alkukristityt olivat heitä, jotka kävivät muinaisessa Roomassa noutamassa "sopimatonta elämää kaatopaikoilta" - eli kuolemaan jätettyjä ja liian heikon oloisia vauvoja hoiviinsa), niin samoin myös kaikki hyvät sosiaaliset puolensa kristinuskolta lainannut sosialismi on täällä näkynyt; tosin, jos Karl Marx otti ideansa panenteisti Hegeliltä, ja materialistisoi ne ja kehitti niiden talousjärjestelmällistä puolta, jolloin hänen seuraajansa taas loivat tämän sosialistisen ajatuksen variaaoita jotka eivät toimineet niin hyvin loppupeleissä, niin samalla tavoin myös meillä pohjoismaisa on menty kohti korruptiota hyvinvointimmekin kanssa (nykyinen vasemmisto on enemmän kiinnostunut tekemään liennytyksiä kapitalistiselle oikeistolle, ja tyytyy olemaan rappioarvojen kannattajana, suvaitsevaisuuden nimissä - kansalle myrkyllinen kompromissi!).
Siispä eräs merkittävä seikka onkin myös meillä tapahtuva uskonnon vesittäminen, ja tähän kuuluu se, että kirkossa voidaan tavata pappeja jotka ovat jo luopuneet puhtaasta ja turmeltumattomasta opista, samalla kun viranomaisvoimin vainotaan heitä jotka eivät suostu "tekemään Isänsä huoneesta markkinapaikkaa".
Esim. Helvetti on mielenkiintoinen asia. Omakohtainen kantani on se, että se on paikkana ikuinen, mutta että raamatullinen sana jolla siellä kärsimisestä puhutaan, mukaan lukien muu konteksti, merkitsee siis "poishioutumista", samaa sanaa käytetään koetinkivellä koeteltuun metallijn, jolloin romumetalli irtoaa kipinöinä - voidaan siis tulkita että kukin on siellä ansaitsemansa ajan, ja sitten katoaa. Ei ole tämäkään kanta ihan ehkä puhdasoppinen tai yleinen, mutta se ei silti tee väkivaltaa puhdasta oppia vastaan, vaan pikemminkin tuo sen esille. Tavanomainen tulkintaperinnehän kuvaa Helvetin paikkaksi joka on ikuinen, ja jossa myös iankaikkisesti sinun tulee kärsimän. Vähemmän tuttu tulkinta suurelle yleisölle on annihilistinen tulkinta, jota myös Vartiotorniseura kannattaa; Helvetti on täysi vertauskuva, ja käytännössä kuvaa vain totaalista, fyysistä tuhoa.
Helvetin olemassaolon poistaminen, ja silti uskonnon kohtelu kuin se olisi täysi onkin epäilemättä liberaaliteologien ja suvaitsevaiston poliittisen agendan mukaista. Kaikki seuraukset rikoksista on minimoitava ja kadotettava, eritoten jos ne koskee eturyhmiä. Ja jos vielä rikos on toteutettu kansan valtaosalle, olisi uhrin mentävä itseensä ja ymmärrettävä olevansa ainoa syypää. Myös oman poliittisen propagandan mukainen kostamismentaliteetti on täysin sallittua, mutta annas kun puhutaan rangaistuksista, on tällöin oltava erittäin kieli keskellä suuta ettei vaan ehdota että sen tulisi sopia rikokseen; sehän olisi silloin kostamista.
Nyt, esitän tämän verrattaen pitkän johdannon ja pohjustuksen päätteeksi mielenkiintoisen tutkimustuloksen.
Otsikko epäilemättä ei juuri kilju riemusta, mutta kannattaa lukea pidemmälle.
There are several possible explanations for this hell-sadness link, Shariff said. For instance, because hell is a negative concept, writing about it may prompt negative feelings for that reason alone. It is also possible that thinking about hell prompts nonbelievers to think about what they may face if they are wrong in their nonbelief, he said. Past research by Shariff and Mijke Rehmtulla of the University of Kansas revealed that countries in which residents put more stock in heaven than hell have higher crime rates, and the bigger the gap in belief, the worse the crime. The link, the two researchers say, is likely that belief in supernatural punishment suppresses antisocial behavior and motivates people to cooperate for fear of punishment.Helvetti yhteiskunnallisuskonnollisena dogmana siis vähentää rikollisuutta, ja se on fakta joka todettu tutkimuksissa.
Samalla uskonnolliset ihmiset ovat onnellisempia.
Looking at survey data from 63 countries, the researchers found that the more a belief in heaven outstripped a belief in hell in a country, the happier and more satisfied the residents were. When researchers looked at individual responses, they found a similar pattern — people who believe in heaven reported greater satisfaction with life.Tai kuten iso kirja sen sanoo Johanneksen ensimmäisessä kirjeessä:
4:18 Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa. 4:19 Me rakastamme, sillä hän on ensin rakastanut meitä.
PS. Arvaan että joku asian vastustaja nostaa sormensa, ja moralisoi: "No mutta eihän sitä lasketa, jos rikos jätetään tekemättä siksi koska pelätään Helvettiä!" Minä sanon: "Kyllä lasketaan. Tulet huomaamaan sen kun aamulla autoosi ei oltukaan murtauduttu, ketään lähimmäistäsi ei oltu raiskattu saati tapettu. Ei tarvitse kiittää."
PPS. Lue myös tämä: Helvetti.
Tuo "Subversion Process" on karmiva. Sen mukaan Suomi on nyt Destabilisaatiovaiheessa. Auts.
VastaaPoista